Szkoła Podstawowa nr 1 im. Świętego Józefa w Kaszowie

C2 - Turcja

Utworzono dnia 28.01.2022

Dzień pierwszy- Merhaba Türkiye!

Dzisiaj rozpoczęliśmy naszą cudowną podróż w Turcji. W szkole pośrodku pięknej Adany zostaliśmy serdecznie powitani przez dyrektora szkoły. Kolejnym punktem  naszego dnia były występy uczniów szkoły wykonujących  tańce  narodowe oraz śpiewających  tradycyjne i współczesne piosenki. Następnie omówiliśmy plany  na  następne  dni  pobytu  w Turcji. W gorących  promieniach tureckiego słońca  zawarliśmy i odnowiliśmy przyjaźnie  z  naszymi kolegami z innych krajów.

Dzień drugi- Tureckie ,,marmurkowanie"

Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy zajęciami z tureckiej sztuki malowania wzorów na papierze. Każdy z nas miał szansę na wykonanie własnej pracy. Następnie prezentowaliśmy projekty na temat użytkowania wody w domu oraz popularnych sportów wodnych w naszych krajach. Ostatnim punktem tego cudownego dnia była wspólna kolacja z zagranicznymi przyjaciółmi.

Dzień trzeci- Wokół Adany

Rankiem pośród słonecznych promieni wyruszyliśmy na wycieczkę do oczyszczalni wody, gdzie dowiedzieliśmy się, jak pracują filtry czyszczące wodę. Następnie udaliśmy się na farmę truskawek, a tam  każdy mógł zerwać dla siebie koszyczek owoców. Kolejnym punktem dnia była niespodzianka, czyli rejs widokowy łódką wodami Adany. Pośród tureckich palm zakończyliśmy nasz cudowny dzień rozdaniem certyfikatów udziału.

Dzień czwarty - Malownicza Kapadocja

Wczesnym rankiem wyruszyliśmy do Kapadocji – historycznej krainy w środkowej Turcji i centralnej części Anatolii, znanej przede wszystkim z charakterystycznych form  tufowych, tworzących  księżycowy krajobraz, oraz z domów  i  kościołów wykutych  w  tych wulkanicznych skałach i widoków zapierających  dech w  piersiach. Piękne górzyste tereny, które mieliśmy okazję  podziwiać cały dzień, wywarły na  nas wielkie wrażenie. Następnie wędrowaliśmy ścieżkami podziemnego miasta Kaymakli oraz przyglądaliśmy się obróbce kamieni szlachetnych. Dzisiejszy dzień, pełen niesamowitych wrażeń, zakończyliśmy w promieniach  tureckiego  słońca  zwiedzaniem  wykutego w skale  i  leżącego  pośród  gór kościoła.

Dzień piąty - Żegnaj Turcjo!

Dzień zaczęliśmy od lotu balonem  nad Kapadocją, z  balonu  podziwialiśmy wschód słońca oraz cudowne krajobrazy. Po śniadaniu spacerowaliśmy po muzeum w Goreme, gdzie mieliśmy szansę zobaczyć, jak 2000 lat przed naszą erą żyli ludzie w domach wydrążonych w tufie wulkanicznym. Następnie wybraliśmy się w podróż do miejsca, gdzie skały przypominają  różne  kształty oraz  rzeczy m. in. wielbłąda i tancerkę. Niestety, po obiedzie czas w Kapadocji się skończył i wróciliśmy do Adany, gdzie nasz pełen wrażeń pobyt w Turcji zakończyliśmy pożegnaniem z nowymi przyjaciółmi.

Turcja

Utworzono dnia 09.08.2023, 21:24

Lista wydarzeń w miesiącu Maj 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

WSPIERAJĄ NAS

Serdecznie Dziękujemy !

Społeczność Kaszowskiej Jedynki :)